Rövid összefoglalás

Utunk során a Retyezát és a Páring legszebb magashegyi ösvényein barangolunk, teszünk egy vadregényes patak túrát, végül ellátogatunk az ikonikus Vajdahunyadi várhoz is. A feltöltődést szaunás alpesi szállodánk garantálja. S mindehhez még szabadnapra sem lesz szükséged!

Túra részletes leírása

• 1. nap 2020.08.20. csütörtök Budapest – Ponorics-rét (Fundătura Ponorului) – Petrozsény

Korán reggel indulunk Budapestről, hogy – kb. 6 órás utazást követően – a kora délutáni órákban már a Déli-Kárpátok szegélyezte Hátszegi-medencében húzhassuk fel bakancsainkat. A Sztrigy-folyó völgyénél kezdjük meg túránkat és kapaszkodunk fel a festői Ponororics-rétre. A rét és az évszázadok óta itt élők nyugalma egyből beszippant minket. A télen mély hó zárta völgy nyáron új életre kell és hívogatja mindazokat, akik elvágyódnak e stresszmentes övezetbe. Miután mi is felvettük a hely ritmusát, kényelmesen visszamegyünk autóinkhoz és a Petrozsény közelében lévő alpesi szállásunkra utazunk, ahol az elkövetkező három estét töltjük. Este erdélyi falatok és borok társaságában ismerkedünk egymással. Túra nehézsége: 13 km hosszú;  5-6 óra; 600m szintben fel és le

Éjszaka: háromcsillagos szállodában, 2-3 ágyas szobákban

• 2. nap 2020.08.21. péntek Nagy-Páring (2 519 m)

Kipihenten vágunk neki a mai magashegyi kalandoknak. A Petrozsényt ölelő három hegység (Retyezát, Vulkán-hegység, Páring) közül a Déli-Kárpátok második legmagasabb hegyvidékének, a Páringnak csúcsgerincét célozzuk meg. A sípályákat magunk mögött hagyva emelkedünk egyre feljebb. A 2000 m felett kanyargó csúcsgerinc csodálatos panorámát nyújt. Kedvező időjárási viszonyok mellett akár a hegység legmagasabb csúcsát, a 2 519 méter magas Nagy-Páringot is megmászhatjuk.  Miután beteltünk a látvánnyal visszaereszkedünk a szállásunkra, ahol már csak a pihenés vár ránk. Túra nehézsége: 12 km hosszú ; 7-8 óra; 800m szintben fel és le

Ellátás: reggeli

• 3. nap 2020.08.22. szombat Kis-Retyezát: Piule-csúcs (2 081 m)

Ezen a napon a Hátszegi- és Petrozsényi-medence déli horizontját uraló Retyezátba, pontosabban annak kistestvérébe, a Kis-Retyezátba teszünk egy hosszú, ám látványban bővelkedő csúcstúrát. A hegység érdekessége, hogy míg a Nagy-Retyezát kristályos kőzetekből épül fel, addig a Kis-Retyezátot mészkő alkotja, ami látványos sziklaformákkal díszíti túraösvényünket. A Zsil-folyó völgyéből sűrű fenyvessel borított úton kapaszkodunk fel egy Scorota hegyikunyhóhoz. Itt már szinte teljesen eltűnik a fenyőrengeteg és takarás nélkül élvezhetjük a cirkuszvölgy elénk táruló látványát. Felettünk a  Piule mészkőgerince hívogat. Rövid pihenő után nekivágunk a meredek emelkedőnek, s nemsokára már a Piule-Jorgovány gerincén haladva érkezünk meg a Kis-Retyezát legmagasabb csúcsára. Hátradőlve élvezhetjük az elénk táruló elképesztő alpesi panorámát: szemben velünk a Retyezát vad sziklavilága, a Zsil-folyó túlsó oldaláról pedig a Vulkán-hegység bércei integenek vissza. Miután kifotóztuk magunkat és feltöltöttük energiaraktárainkat visszaereszkedünk autóinkhoz. Szállásunkon megünnepeljük az eredményes túrákat és jól megérdemelten nyújtóztatjuk ki megfáradt végtagjainkat. Túra nehézsége: 11 km hosszú; 8-9 óra; 1080m szintben fel és le

Éjszaka: háromcsillagos szállodában, 2-3 ágyas szobákban
    Ellátás: reggeli

• 4. nap 2020.08.23. vasárnap Nagy-Csűr-barlang – Vajdahunyadi vár – Budapest

Utolsó napon sem maradunk kalandok nélkül. Reggelit követően bepakolunk autóinkba és az első napi túránkból már ismert Ohábaponor piciny falujába utazunk. Innen kiindulva teszünk egy rövid, ám igen különleges kalandtúrát a Nagy-Csűr-barlanghoz, megismerkedve a térség gazdag karszt világával is. Nincsen jelölt ösvény, vadregényes utunk a patak köves medrében, a víz faragta magas sziklafalak mélyén vezet, hol bokáig, hol akár combközépig érő vízben. A szurdoktúránk a barlang monumentális, közel 40 méter magas bejáratánál végződik. A hatalmas barlangszájból indul egy közel 5 kilométeres, vízesésekkel, barlangi tóval és 4-5 méteres cseppkövekkel ékesített barlangász járat. Ugyancsak a patak vizében visszamegyünk az autóinkhoz. Száraz ruhára és lábbeliben pedig irány Erdély legmonumentálisabb középkori vára, a Vajdahunyadi vár!  A tatárjárást követően épült várkastélyt Zsigmond király adományozta a Hunyadi családnak. Mikszáth Kálmán sem tudta más szóval illetni, mint a “Várak királya”. Mindenki saját tempójában fedezheti fel e kiváló állapotban lévő építészeti csodát és merülhet el izgalmas múltjában. Hamarosan búcsút intünk Erdélynek és sok szép élménnyel hazautazunk Budapestre, ahová az esti órákban érkezünk meg. Túra nehézsége: 2 km hosszú ; 2 óra; 50m szintben fel és le