Rövid összefoglalás

Indítsd velünk 2020 kalandjait az Alacsony-Tátra hóbirodalmában! Az év minden időszakában más-más arcát mutató hegy főgerincét ezúttal hótalpakon hódítjuk meg. A gerinctúránk során a hegyvonulat két legmagasabb csúcsának – Gyömbér (2 043 m), Chopok (2 024 m) – megmászására is vállalkozunk. A még teljesebb hegyi élmények érdekében a gerinctúrát egy jóhangulatú estével készítjük elő a Stefanika-menedékházban finom szlovák ételek és sörök kíséretében.

A Vág- és a Garam-folyók völgye között, 80 kilométeres hosszúságban elterülő Alacsony-Tátra – a Magas-Tátra után – Szlovákia második leglátogatottabb hegysége. A szelíd csúcsokban, széles hegyhátakban és messze nyúló – télen vastagon hóval borított – füves lejtőkben gazdag gerinc legszebb szakaszát fogjuk végigjárni. A téli magashegyi túrázás élménye és az aktív kikapcsolódás garantált, ráadásul a hegység kiváló helyszín arra, hogy kipróbáld és megszeresd a hótalpazást is!

Túra részletes leírása

• 1.nap - szombat Budapest - Stefanika menedékház

6:30-kor találkozunk a Nyugati Pályaudvar, Westend City Center előtti parkolójában, ahonnan kb. 4 órás autózást követően érkezünk meg az Alacsony-Tátra lábánál fekvő Trangoska parkolóba. Gyors szerelvényigazítást és a hótalpak beállítását követően megkezdjük fokozatos emelkedésünket a Stefanika-menedékházhoz. A lombhullató erdő, majd a fenyvesek határa felé emelkedve ropogó havon lépkedünk hótalpainkkal egyre feljebb. Nagyjából három órával később már el is foglaljuk szobáinkat és élvezhetjük a menedékház hamisíthatatlan hangulatát. A délután a lazításról és a másnapi túrára való felkészülésről szól. Azokkal, akik elég erőt éreznek magukban, csak a legszükségesebb felszerelést cipelve – bemelegítés gyanánt –, felmászunk a Gyömbér csúcsra, hogy – szép idő esetén – onnan élvezhessük a hegyi naplementét. Akik inkább a pihenést választják, a menedékház körüli platón élvezhetik a nyugalmat árasztó havas tájat. Este pedig ízletes szlovák hegyvidéki falatok társaságban folytatjuk az ismerkedést. A hegyen töltött este mindig emlékezetes! Túra nehézsége: 4 km; Menetidő: 3 óra; Összes emelkedés: 620 m

Szállás: menedékház

• 2. nap - vasárnap Alacsony-Tátra főgerinc

Korai kelést és egy tartalmas reggelit követően összekészítjük felszerelésünket, ismét felcsatoljuk hótalpainkat, majd búcsút intve a Stefanika-menedékháznak elindulunk első csúcsunk, a Gyömbér irányába. Nagyjából másfél órás intenzív emelkedést követően érkezünk meg az Alacsony-Tátra legmagasabb csúcsára. A hóval és jéggel borított csúcsrégióból szép idő esetén elképesztő körpanorámában, többek között a Liptói havasok és a Magas-Tátra csipkés bérceiben is gyönyörködhetünk. A csúcscsokik elfogyasztását és a fotók elkészítését követően célba vesszük a Chopokot. A Demänovská-nyereg érintésével a hegység főgerincén haladunk nyugati irányba. Útközben, ha szerencsések vagyunk, hegyi zerge családokkal is összefuthatunk. Kisebb ereszkedéseket és emelkedéseket követően érkezünk meg a hegység második legmagasabb csúcsára, a Chopokra. A csúcsélményt követően a Kamenná-menedékházban pihenünk meg és ismét finom falatokkal töltjük fel energiaraktárunkat, miközben az alattunk lévő sípályán suhanókat bámulhatjuk. Innen már csak lefelé vezet az utunk: a meredek sípálya mellett óvatosan haladva ereszkedünk le a Trangoska parkolóban várakozó autóinkhoz. Gyors rendezkedést követően elindulunk Budapestre, ahová várhatóan az esti órákban érkezünk meg.

Távolság: 14 km; Menetidő: 8-9 óra; Összes emelkedés: 571 m; Összes ereszkedés: 1 200 m