Rövid összefoglalás

Te is érezted már úgy, hogy túl sokat vagy online? Túl sokat van a kezedben a telefonod, túl sokat e-mailezel, állandóan ezen pörögsz, és az ezzel töltött időt valami mástól, valami értékesebbtől veszed el? Mi igen. Ezért is fogalmazódott meg bennünk egy új stílusú kalandtúra ötlete. Egy olyan túráé, ahol a kalandos, aktív felfedezés mellett még nagyobb hangsúlyt kap a közösség, és a pillanat megélése.

Augusztusban digitális detoxra indulunk Finnország északi részére, ahol közel egy hetet töltünk el. Bázisunk egy hangulatos faház lesz. Nappal túrázunk, kenuzunk, felfedezzük a vadont, este együtt, közösen főzünk, majd pihenésképp a kandalló előtt társasjátékozunk, beszélgetünk, szaunázunk, tábortüzet rakunk az erdőben. Minden napra készülünk aktív programokkal, foglalkozásokkal, de hagyunk teret egy kis “Én időre” is.

Túra részletes leírása

• 1. nap 2020.08.16. Budapest - Helsinki - Kuusamo

Budapestről egy helsinkii átszállással utazunk Észak-Finnországba, a végeláthatatlan fenyvesek birodalmába. Szállásunk egy igényes és hangulatos faház lesz. Járatunktól függően várhatóan az esti órákban érkezünk meg Kuusamo-ba.

• 2. nap 2020.08.17. Túrázás az Oulanka-kanyonban

A reggeli kávé mellett folytatjuk a tegnap este abbamaradt ismerkedést, majd jókedélyűen nekivágunk Észak-Finnország legszebb ösvényeinek. Mai első állomásunk az Oulanka-kanyon lesz, ahol a magas sziklafalak mentén túrázva nézhetünk le az alattunk hömpölygő folyóra. Az erdőben számos pihenő van kiépítve, ugyanis a finnek nagy kempinges nép, akiknek az erdőjárás csak és kizárólag piknikkel az igazi. Az asszimilálódás jegyében mi is tüzet rakunk, és ebédünket festői környezetben az erdő közepén készítjük, majd fogyasztjuk el. Túra nehézsége: 7km, 100m szintemelkedés, kb. 3-4 óra piknikkel együtt

Délután visszatérünk faházunkhoz, majd kora este húzunk újra bakancsot, hogy egy hegyről, pompás panorámában gyönyörködve tekinthessünk le a finn vadonra. Túra nehézsége: 3km, 100m szintemelkedés, kb. 1 óra

• 3. nap 2020.08.18. Kenutúra a fenyvesekben

Egésznapos kenutúrára vállalkozunk a finn-orosz határ közelében. Ha szerencsénk van, a vadvilágot is testközelből láthatjuk, ahogy kenuinkkal hangtalanul suhanunk a sűrű erdőt átszelő folyón. A környéken nagy számban él rénszarvas populáció, és jó eséllyel mi is beléjük botlunk, mikor a folyóhoz jönnek inni. Meg-megállunk a legszebb partoknál, ahol erdei madarak adják az aláfestést piknikünkhöz.

• 4. nap 2020.08.19. Gyalogtúra a finn vadonban

Ma is az erdő mélyére merészkedünk, de ezúttal gyalogosan. Az első napinál kicsit hosszabb gyalogtúrát teszünk a fenyvesen átvágó folyó mentén, ahol a már megszokott tűzrakás és piknik sem maradhat el. Késő délután érkezünk vissza faházunkhoz, ahol aztán közösen készítünk vacsorát. Túra nehézsége: 12km, 150m szint, nagyjából 5 óra piknikkel

• 5. nap 2020.08.20. Pihenőnap

Az előző napok túrái után jól fog esni egy relaxálós pihenőnap. A bátrabbak csobbanhatnak egyet a közeli tóban, felfedezhetjük a háztól autós távolságban lévő üdülőközpont éttermeit, kipróbálhatjuk a rénszarvas steak-et, de aki ma is aktív programra vágyik elmehet medvelesre, vagy raftingolhat az orosz határ menti sebesvizű folyókon.

• 6. nap 2020.08.21. Riisitunturi

Finnországi kalandutazásunk zárásaként nem is találhatnánk jobb helyszínt a Riisitunturi nemzeti Parknál. Egésznapos túrát teszünk a környék talán legszebb panorámával kecsegtető ösvényén, ahonnan ráláthatunk a környéket uraló fenyvesekre és tavakra. Este még utoljára a fenekére nézünk pár pohár sörnek, felidézzük az elmúlt napok élményeit, és örökre szívünkbe zárjuk ezt a mesés vidéket.

• 7. nap 2020.08.22. Hazautazás

Járatunktól függően kora reggel, vagy délelőtt elhagyjuk hőn szeretett faházunkat, és Kuusamo-ból Helsinki érintésével Budapestre utazunk.