Rövid összefoglalás

Észak-Olaszországban, a lenyűgöző Dolomitokban 5 napon át túrázunk, némi via ferratával fűszerezve. A zöldellő fennsíkokból szürke sziklák merednek az ég felé, melyekkel közelebbről is alaposan megismerkedünk. Hatalmas sziklaormok, fennséges hágók, csodálatos panoráma és friss alpesi levegő- egy tökéketes aktív utazás összetevői, melyekben garantáltan nem fogunk hiányt szenvedni! A gyalogtúrák mellett opcionálisan kipróbálható a via ferrata is, melyhez a felszerelést és a csoportkísérőket biztosítjuk!

Túra részletes leírása

• 1. nap: 2020.09.02. szerda Budapest - Galitzenklamm szurdok - Cortina d’Ampezzo

Kora reggel indulunk Budapestről. Délután 2 körül érkezünk meg a gyönyörű kelet-tiroli szurdokhoz, a Galitzenklamm-hoz, ahol kinyújtóztatjuk végtagjainkat, hogy a hosszú utazás kellemesebben teljen. Rövid sétát teszünk a szurdok meredek oldalába erősített pallókon, miközben megcsodáljuk az egymást követő vízeséseket és a sebes folyótól simára csiszolt sziklaformációkat. A kellemes séta és egy gyors ebéd után folytatjuk utunkat. Késő délután érkezünk Cortina d’Ampezzo -ba a kempingbe, ahol sátorállítást követően ízletes olasz fogások kíséretében ismerkedünk meg a csapattal.

• 2. nap: 2020.09.03. csütörtök Falzerego-hágó, Lagazuoi-alagutak

Kalandtúránkat a 2100 méter magas Falzerego-hágóval kezdjük, ahonnan gyönyörű, tágas panoráma nyílik a környező hegycsoportokra. A hágó felett tornyosuló 600 méteres sziklafal belsejében kacskaringós alagút vezet fel a hegy tetejére – ez már a Laguazuoi-alagutak része, melyeket az első világháborúban fúrtak ki katonai célokra. Világítás nincs, a fényt a fejlámpáink biztosítják. A szellőzőnyílásokon kinézve láthatjuk a hágóban hagyott, innen aprónak tűnő autókat. Az útvonal mentén számos világháborús emléket is megtekinthetünk. A sziklafal tetején fekvő turistaházban megpihenünk, majd egy kerülő útvonalon ereszkedünk vissza a kocsikhoz.

Túra nehézsége: táv: 10 km, szint: 750 m, idő: 6 óra

• 3. nap 2020.09.04. péntek Tre Cime, opcionális via ferrata (Monte Paterno)

Ez a nap is fél óra autózással indul, míg elérünk a Dolomitok emblematikus hármas sziklatornyaihoz, a Tre Cime-hez, melyek 6-800 méterre emelkednek ki a környezetükből. Az Auronzo-háztól indulva sétálunk végig a Tre Cime meredek déli falainak tövében, majd szűk másfél óra múlva érjük el a Toblin-sziklatornyot. A csúcsról elképesztő, 360°-os panoráma tárul elénk, amivel képtelenség betelni, a Dolomitok leghíresebb, legszebb részét csodálhatjuk. Innen leereszkedünk a Locatelli menedékházhoz, amely teraszáról újra impozáns látvány tárul elénk.  A csapat itt kettéválik, a ferrátázást választók Monte Paterno felé veszik az irányt, míg a túrázós csapat a Forcellina hágó érintésével a Tre Cime északi falait is megcsodálva fejezi be a körtúrát. A ferrátázók útvonala ismét alagútban indul, de hamarosan már a sziklák tetején haladunk felfelé. Utunk a csúcs közvetlen közelében vezet el, a bevállalósok ide is felkapaszkodhatnak. A két csapat kellemesen elfáradva az Auronzo-háznál egyesül újra.

Túra nehézsége: táv: 12 km, szint: 500 m, idő: 6 óra,  via ferrata nehézsége: B – könnyű / közepes

• 4. nap 2020.09.05. szombat Cinque Torri

A mai célpontunk a Cinque Torri, öt egymás mellett elhelyezkedő hatalmas sziklaorom. Egy klasszikus körtúra keretében megkerüljük a Ra Gusela és a Nuvolau tömbjét, majd felkapaszkodunk a Cinque Torri tövébe. Innen a Dolomitok egyik legszebb körpanorámájában gyönyörködhetünk: egyik irányban a Croda da Lago és Averau-hegység, a másik oldalról a Sasso di Stria, a Lagazuoi és a Tofane csodálatos, fehéren tündöklő hegycsúcsai övezik. Távolabb a Dolomitok fővárosa, Cortina d’Ampezzo, a Cristallo, a Sorapiss, az Antelao és a Civetta hegyek láthatók. Visszafelé felsétáltunk a Nuvolau csúcsra, majd leereszkedtünk és visszatértünk a parkolóhoz.

Túra nehézsége: táv: 12 km, szint: 900 m, idő: 6 óra

• 5. nap 2020.09.06. vasárnap Lago di Braies

Ma fájó szívvel búcsút veszünk a lenyűgöző Dolomitoktól és elindulunk Magyarország irányába. Azonban az egyik legvarázslatosabb látnivaló még hátravan: útközben meglátogatjuk Braies-tavat, az alpesi insta-fotók sztárját, ami a valóságban is legalább olyan csodálatos türkizszínű, mint a képeken. Körbesétáljuk a tavat és megcsodáljuk a háttérben magasodó hegyeket. Ezután érzelmes búcsút veszünk a Dolomitoktól, és megfogadjuk, hogy hamarosan visszatérünk. A késő esti órákban érkezünk vissza Budapestre.