Rövid összefoglalás

A szelíd, stájer lankák fölé fehér mészkőcsúcsaival nyúló Hochschwab lenyűgöző panorámájú útjain túrázunk, meghódítjuk a hegység legmagasabb pontját, fáradt tagjainkat pedig hamisítatlan osztrák hüttékben pihentetjük. Lenyűgöző sziklás vidék, a Keleti-Alpok legjava vár rád ebben a kétnapos hétvégi túrában!

Túra részletes leírása

• 1. nap 2020.07.04. szombat Budapest - Schiestlhaus

Kora reggel indulunk el Budapestről a Ausztria irányába, majd néhány óra autózás után meg is kezdjük a kapaszkodást a Hochschwab-csoport hosszan húzódó keleti vonulatára, a sziklás Aflenzer Staritzen gerincére. Rendkívül változatos, vad magashegységi tájon, sziklás talajon haladva, szép idő esetén végig csodás kilátást élvezve érünk fel a Hochschwab legmagasabb pontjának közelében, 2153 méter magasan fekvő Schiestlhaushoz, az Alpok első és egyetlen passzívházként újjáépített menedékházához. Miután elfoglaltuk szállásunkat és jóllaktunk a ház autentikus ételeket kínáló vendéglőjében, meghódíthatjuk a félóra mászással elérhető, 2277 méter magas csúcsot. Tiszta időben varázslatos naplementében lehet részünk.
    Túra nehézsége: 14 km, szint: 1250 m, idő kb. 6 óra

Szállás: magashegyi menedékház
    Ellátás: önellátó

• 2. nap 2020.07.05. vasárnap Schiestlhaus - Voisthaler hütte - Budapest

Akinek előző este nem volt már kedve felmenni a csúcsra, reggeli után alkalma nyílik meghódítani, sőt a bevállalósak akár a napfelkeltét is megnézhetik, ami semmivel sem kevésbé meseszerű, mint a naplemente. A menedékháztól egy, a tegnapitól eltérő útvonalon, a hegylánc déli oldalán ereszkedünk lefelé a Voisthaler Hüttéhez, ahonnan egy rövid pihenő után folytatjuk tovább túránkat. A szűk, magashegyi jellegű völgy később kiszélesedik, majd hangulatos fenyőerdőkön és alpesi legelőkön át érünk vissza a faluba. A közeli vendéglőben megpihenhetünk, és ehetünk egy jó bécsi szeletet, mielőtt visszaindulunk Budapestre. Érkezés az esti órákban.