Rövid összefoglalás

Négynapos túrát teszünk a hófödte Dél-Erdélyben, annak legszebb ösvényeivel és kulturális látnivalóival. Meglátogatjuk a Vajdahunyadi várat, melyet Mikszáth Kálmán a várak királyának nevezett, bejárjuk Temesvár óvárosát, két napot pedig a természetben, havas hegyek és erdők ölelésében töltünk, ahol hótalpakon jutunk el a térség leglátványosabb pontjaira. Szállásunk egy hangulatos szálloda lesz, ahol a fáradalmakat egy kiadós szaunázás után ízletes forraltbor kíséretében, alpesi környezetben pihenhetjük ki.

Túra részletes leírása

• 1. nap - 2020.02.27. csütörtök Budapest - Vajdahunyad - Petrozsény

Budapestről a reggeli órákban indulunk, rövidebb megszakításokkal nagyjából 5 óra alatt érkezünk meg Vajdahunyadra. Itt már több időt töltünk, hisz a Mikszáth által csak a várak királyának nevezett csoda megérdemli, hogy elmerüljünk a múltjában. Átkelünk a hatalmas hídon, bebarangoljuk a lovagtermet, a Mátyás-loggiát, a kápolnát, elmerülünk a vár és a régió történelmében. Innen még bő egy órás hegyvidéki autózás vár ránk, míg elérjük petrozsényi szállásunkat.

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban

• 2. nap - 2020.02.28. péntek Fundătura Ponorului

Előző este valószínűleg már sötétedés után érkezünk meg szállodánkba, így ma reggel döbbenünk rá, milyen csodálatosak is a Déli-Kárpátok hóval borított vonulatai. Kellemes reggelink után hótalpakkal felszerelkezve autózunk egyet, hogy megkezdjük túránkat a Ponorics-rétre (Fundătura Ponorului). Mivel az ösvényt ritkán járják turisták, valószínűleg magas hóban kell utat törnünk. Egy rövidebb küzdelmes szakasz után kitárul előttünk a rét, és egy téli mesevilágban találjuk magunkat. A túrát random angyalkázás, hógolyózás, és egyéb felnőttes dolgok szakítják meg. Estére már jól kimerülünk, így rendkívül jól fog esni a szaunázás és a forralt borozás szállásunkon. Túra nehézsége: 13km , 600m szint fel/le

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban
    Ellátás: reggeli

• 3. nap - 2020.02.29. szombat Páring gerinctúra

Mai túránkat sífelvonóval közelítjük meg, ami nem lesz kifejezetten bonyolult, hisz szállásunk konkrétan a pálya mellett van. A petrozsényi sípályáknál kezdjük meg emelkedésünket, és rövid időn belül már a Páring gerincén találjuk magunkat. Innen káprázatos panoráma tárul elénk a Kárpátokra és az alattunk elterülő falura. A gerincen túrázva meghódítjuk a 2000 méternél magasabb csúcsokat, és kedvező időjárás esetén egészen 2400méterig megyünk. A látványtól megrészegülve ereszkedünk vissza szállásunkig, ahol aztán megünnepelhetjük a túra sikeres teljesítését. Ha szeretnéd, a mai napot túrázás helyett síeléssel is töltheted. Túra nehézsége: 12km , 800m szint fel / le

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban
    Ellátás: reggeli

• 4. nap - 2020.03.01. vasárnap Petrozsény - Temesvár - Budapest

Hosszú út áll előttünk, amit az első naphoz hasonlóan több kisebb, és egy hosszabb pihenővel tarkítunk. Temesváron állunk meg dél körül, hogy bejárjuk annak óvárosát, és jóízűen megebédeljünk valamelyik vendéglőben. Budapestre a késő esti órákban érkezünk meg.