Kazahsztán

Ez a termék jelenleg nincs készleten és nem megvásárolható.

Fontos információk

A túra bruttó ára:

A túra időpontja:

2020.11.01. - 2020.11.13.
Nehézség 5
Kalandfaktor 9
Kényelmi együttható 7

Felejthetetlen utazásra indulunk Közép-Ázsia egyik legtöbb látványosságot rejtő országába, Kazahsztánba! Turisták hömpölygő hadai nélkül élvezhetjük a roppant változatos, egyedülálló természeti és kulturális Kánaánt. Jurtában alszunk hatalmas sziklák között Ázsia Grand-canyonjának közepén, terepjárókkal száguldunk keresztül az Altyn-Emel félsivatagos buckáin, az Éneklő Dűnék tetejéről csodáljuk az érintetlen kazah vadont, és hófödte csúcsok között, a legszebb tavakat érintve, hol lábon, hol lóháton túrázunk a Tien-san hegységben.

Amellett, hogy a kaland garantált, Kazahsztán teljesen biztonságos. Mivel az országot még alig ismerik a turisták, a helyiek kiváncsiak, úton-útfélen meg akarnak vendégelni minket. Az elképesztő látványt, melyet Kazahsztán természeti csodái nyújtanak tovább tetézi az, hogy szeptemberben megyünk, amikor már nincs tikkasztó meleg a sivatagos részeken, de még elég jó idő van a túrázáshoz, mindezt pedig sárguló levelek mellett, ezer színben pompázó erdőkben tehetjük. Keresztülvágni a végeláthatatlan fűtengeren, ahol autós forgalom szinte nem létezik, hihetetlen élmény! Csatlakozz csapatunkhoz és fedezd fel az érintetlen közép-ázsiai vadont, amíg teheted!

Aktivitások:

Nulladik nap

Kiutazás

Budapestről vagy Bécsből indulunk egy átszállással Almatiba, ahova másnap reggel érkezünk meg. Kazah utunkról készítettünk egy drónvideót is, így a túra útvonalát 3 perc alatt végigjárhatod virtuálisan.

Első nap

Almati

Reggeli/délelőtti órákban érkezünk Almatiba, ahol miután elfoglaltuk a szállásunkat és felfrissítettük magunkat, bejárjuk a város főbb nevezetességeit. A havas hegyek lábainál elterülő Almati Kazahsztán egykori fővárosaként a térség egyik legnyitottabb, legeurópaibb települése, mindezt persze igazi szovjet stílusban prezentálva.

Napunkat a Zöld Bazárban zárjuk, ahol elmerülhetünk a kazah forgatagban. Hamisítatlan közép-ázsiai poszt-szovjet piachangulat kumisszal, kufárokkal, helyi különlegességekkel.

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 személyes szobákban
Ellátás: repülőn

Második nap

Irány a Tien-san

Elindulunk Kazahsztán déli csücske felé, ahol a Tien-san lábánál elterülő kis faluban szállunk meg. Kacskaringós hegyi utakon, majd végtelen fűtengeren keresztül vezet utunk, ahol szabadon tartott lovak csodálják meg azt a maréknyi autót, amik keresztülvágnak a vidéken. Elképesztő látvány, ahogy a narancssárga sztyeppén a lovak mögött előbújnak a hegyek, ahová tartunk. Végállomásunkhoz közeledve hatalmas kanyonok, gigászi hágók keresztezik utunkat, az út fölött pedig szabad szemmel is látható, méretes sasok keringenek.

Végállomásunkon aztán hamisítatlan falusi hangulat fogad minket, igazi vadkelet. A helyiek önellátók. Gazdálkodnak és abból élnek, amit termelnek. A délután során körbesétáljuk a falut, megismerkedünk a mindig kiváncsi és mindig barátságos helyi pásztorokkal, este pedig a vagányak kipróbálhatják milyen egy igazi orosz gőzkabinban, a banyában felfrissülni.

Szállás: falusi vendégházban 2-3-4 személyes szobákban

Harmadik nap

Túrázás a Kolsay-tavakhoz

A környék legszebb túraútvonala a mai program. Tien-san méltán híres tengerszemeihez, a Kolsay-tavakhoz vezet utunk. A legalsóhoz, ami a legnagyobb, autóval érkezünk. Innen kezdődik túránk, ami először a tó mellett visz, és festői panorámával ajándékoz meg minket. Kisvártatva beérünk a fenyőerdőbe, ahol alpesi hangulatban, meredek emelkedőn kaptatunk egyre feljebb a második Kolsay-tóhoz. A tó partján piknikezünk, és dönthetünk, hogy itt éjszakázunk sátorban, vagy a helyi kísérőnkkel visszaereszkedünk a faluba. Túra nehézsége: 16km, 700m szintben fel/le, kb. 7-9 óra piknikkel együtt

Ha könnyebb túrára vágysz, választhatsz egy kevésbé megerőltető útvonalat a nagyobbik tó körül, amire helyi kísérőt kapsz.

Szállás: vendégházban vagy saját sátorban

Negyedik nap

Kaindy-tó

Ha a sátrazás mellett döntöttél, a nap első sugaraival kelsz és rövid reggeli után elkezdjük az ereszkedést. Délelőtt már újra a faluban leszünk. Innen UAZ-zal, vagy lovakkal (választható), helyi kísérők társaságában indulunk a Kaindy-tó felé, mely kísértetiesen hasonlít az erdélyi Gyilkos-tóra. A tó körül az egyedülálló látvány mellett teszünk egy rövid túrát, majd visszatérünk a faluba.

Szállás: falusi vendégház

Ötödik nap

Charyn-kanyon

Kisbuszunkkal órányi autókázás után a kazah sztyeppe közepén találjuk magunkat ahol feltűnnek a Charyn-kanyon bámulatos sziklái. Ezt az elképesztően szép természeti képződményt az ázsiai Grand-canyonnak is hívják, nem véletlenül. Buszunk leparkol, mi pedig rövid túrát teszünk az először délutáni fényekben tündöklő, majd a lenyugvó naptól vörösen izzó sziklák között. A kanyonnak ezt a részét úgy is hívják, hogy a Kastélyok-völgye.

Szállásunk a kanyon közepén található kempingben lesz, ahol jurtákban alszunk majd. A park nap és vízenergiával tartja fenn magát, elképesztően látványos környezetben. Lehetőségünk van tusolni és főtt ételt vacsorázni is, miközben a nap szépen eltűnik a fölénk magasodó sziklák mögött. Éjszaka a fényszennyezés teljes hiányának köszönhetően a csillagok ragyogásában indulunk rövid sétára.

Szállás: jurta

Hatodik nap

Altyn-Emel Éneklő Dűnéi

Csodálatos reggelre ébredünk a Charyn-kanyon gigászi falai között. Nem tudunk betelni a látvánnyal, de rövid hesszelés után újra nekivágunk az ismeretlennek. Az Altyn Emel Nemzeti Park vár ránk, ahol a félsivatagos környezetet egyszer csak felváltják a homokdűnék.

Délután megérkezünk az Éneklő Dűnékhez, melyek kétségkívül Kazahsztán egyik legegyedibb látványosságának számítanak. Felsétálunk az egyik dűne tetejére, ahonnan káprázatos kilátásunk lehet a kopár, sivatagos tájra és a messziségben húzódó hegyekre. A bátrakkal lecsúszunk a dűne oldalában, ami ilyenkor ZENÉL! Egyedülálló képződmény, a világon csak pár ehhez hasonló létezik. A Kínából eredő Ili-folyó homokos hordalékát fújta ide a szél, ami rétegesen rakódott le. Így, ha lecsúszunk az oldalában a rétegek összeérnek és mély zörej árad a dűne belsejéből. Ez a „zörej” akár több száz méter távolságból is hallható.

Az éjszakát egy falusi vendégházban töltjük. Fényszennyezés itt is nulla, így éjszaka itt is teszünk egy rövid sétát. Tiszta idő esetén a Tejútrendszer bámulatos pompája tárul majd elénk.

Szállás: falusi vendégház

Hetedik nap

Színes hegyek és az Altyn Emel egyéb csodái

Reggeli után terepjáróinkkal felfedezzük a park egyéb ikonikus helyeit, többek között a fehér és a színes-hegyeket, a sziklát ahol Dzsingisz Kán megpihent a seregével és még sok mást. Délután indulunk útnak Almati felé, ahol az estét pihenéssel töltjük.

Szállás: falusi vendégházban 2-3-4 személyes szobákban

Nyolcadik nap

Hegyi túra a Nagy-Almati-tónál

Kisbusszal meredek hegyi szerpentineken gurulunk a Nagy-Almati-tóhoz (2654m), ahonnan látványos magashegyi túrát teszünk a környező gerinceken. Sziklás terepen visz a túraútvonal egészen a tó fölé magasodó 3686m magas csúcsig. Aki lazább programra vágyik, helyi kísérő társaságában tehet könnyű, de nem kevésbé látványos túrát a tó körül. Estére visszatérünk Almatiba, ahol pár jó pofa kazah sör, és pár pohár igazi orosz vodka kíséretében idézzük fel az elmúlt napok kalandjait.
Túra nehézsége: 12km, szintben 1100m fel/le – kb. 4-6 óra

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban

Kilencedik nap

Hazatérés és a hosszabbítás kezdete

Gépünk délután indul, így még van lehetőségünk beszerezni a szükséges szuveníreket, és még utoljára elveszhetünk Almati forgatagában.

A hosszabbításra is vállalkozók a teljes napot Almatiban töltik, majd éjszakai vonattal indulunk útnak Nur-Sultan, Kazahsztán fővárosa felé.

13 órás, kb. 1300 km-es út vár ránk, amit “meglepően” jó minőségű hálókocsis gyorsvonattal teszünk meg. Nem kell kényelmetlenségekkel számolni, a vonat európai színvonalú, és utazásunk rendkívül látványos. Reggelizni is a vonaton fogunk. A kazah sztyeppén robogó vonatban halk zenére majszolni a gőzölgő kását, és kortyolni a forró kávét utánozhatatlan élmény. Kicsit Orient Expressz feeling.

Szállás: vonaton 4 ágyas hálófülkében
Ellátás
: reggeli

Tizedik nap

HOSSZABBÍTÁS – Nur-Sultan, a közép-ázsiai Dubaj

Délelőtt érkezünk meg Nur-Sultan-ba (egykori nevén Asztana), Kazahsztán fővárosába. A várost, melyet eredetileg Akmola-nak (kazah nyelven “fagyos/fehér temetőt” jelent) hívtak, Nazarbajev Nursultan, Kazahsztánt 1990 óta irányító elnöke tette meg az ország fővárosának. A semmiből, Dubaj szerűen épült ki egy modern, látványos, ugyanakkor hihetetlenül groteszk város. Átvesszük a szállásunkat, felfrissülünk, majd délután felmegyünk a Bayterek-toronyba, ahonnan szép időben rálátni a várost körülölelő végtelen fűtengerre.

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban

Tizenegyedik nap

HOSSZABBÍTÁS – Nur-Sultan

Hatalmas terek, modern üvegépületek, szovjet stílusú betonkastélyok, az Elnöki Palota tiszteletet parancsoló kőoszlopai… Nur-Sultan, a sztyeppe közepére épített főváros kicsit olyan, mint a nyúl ürege Alice csodaországában. Elvarázsol, de nem akarod elhinni, hogy ilyen tényleg létezik. A mai napon bejárjuk a város főbb nevezetességeit, és felkeresünk pár underground helyet is, amit csak az itt élők ismernek.

Szállás: háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban

Tizenkettedik nap

Hazatérés

Hazatérésünk napja. Előtte még van időnk elmerülni a Khan Shatyr nevű, hatalmas, jurta alakú plázában, hogy beszerezzük a szuvenírjeinket, majd ellátogathatunk a 2017-es expore épített ultramodern, többnyire azóta is üresen álló épületekhez.
Gépünk 22:20-kor indul helyi idő szerint és 23:55-kor érkezünk Magyarországra magyar idő szerint.

Utazás költsége

269.990 Forint 249.990 Forint május 29-ig, ami tartalmazza:

• szállások (városokban háromcsillagos szállodákban 2-3 ágyas szobákban, falvakban vendégházakban 2-3-4 ágyas szobákban, egy éjszakát pedig jurtában)
  • reggeli 8 alkalommal, vacsora 2 alkalommal
  • országon belüli közlekedés kisbusszal és terepjárókkal
  • lovastúra
  • belépők nemzeti parkokba
  • parkőr díja Altyn Emel Nemzeti Parkban
  • szervezés és túravezetés

Nem tartalmazza:

• repjegy Budapest/Bécs – Almati útvonalra ( korábbi tapasztalatok alapján 120-180e Forint)
  • étkezéseket a megjelölteken túl
  • költőpénzt étkezésre és szuvenírekre (30.000 – 60.000 Ft vérmérséklettől függően)
  • utasbiztosítást

Hosszabbítás költsége

49.990 Forint, ami tartalmazza:

• szállás két éjszakára háromcsillagos szállodában 2-3 ágyas szobákban (párok kétszemélyesben)
  • reggeli 2 alkalommal
  • vonatjegy Almati – Nur-Sultan útvonalra
  • szervezés és túravezetés

Nem tartalmazza:

• repjegy Nur-Sultan – Budapest útvonalra ( korábbi tapasztalatok alapján 20-50e Forint)
  • étkezéseket a megjelölteken túl
  • költőpénzt étkezésre és szuvenírekre (15.000 – 30.000 Ft vérmérséklettől függően)/li>
  • utasbiztosítást

Jelentkezéskor a teljes összeg 40%-a fizetendő, a fennmaradó összeget legkésőbb az utazást megelőző 30. napig szükséges rendezni.

Fontos

Utazás szervezője: WanderWell Zrt. Engedélyszám: U-001855

Az utazás árát 360 Ft / 1 EUR árfolyamon tudjuk vállalni. E fölött az utazási szerződésben foglaltak szerint árkorrekcióra kényszerülhetünk.

Extra szolgáltatás igénylése a túra mellé

(ha kiválasztod a szolgáltatást, akkor megjelenik egy mennyiségválasztó, amivel beállíthatod hány főnek igényled a kiegészítő szolgáltatást)

Marci

Marci már tinédzserkora óta a sziklamászás, hegymászás szerelmese. 15 évesen egyedül, sátrával a hátán gyalogolta végig a Fekete-erdő 230 kilométerét 10 nap alatt. Az egyetem elvégzése után figyelme kelet felé fordult, azóta megszállott Ázsia-utazó. Bejárta Délkelet- és Közép-Ázsiát, élt és dolgozott Kínában, Malajziában, Oroszországban, kedvenc területe Szibéria és az ‘isztán’ országok. Legszívesebben autóstoppal közlekedik, így az elmúlt évek alatt számtalanszor került váratlan helyzetekbe és életre szóló kalandokba a helyiekkel.

Csapat

10-18 fő. Szeretettel várunk mindenkit, aki megfelelően rugalmas egy ilyen utazáshoz, fűti a kalandvágy és az idegen kultúrák iránti kíváncsiság. A hosszabbítást minimum 6 fő befizetése esetén indítjuk el.

Ennyi szabadság kell hozzá:

6-8 nap járattól függően

Utazás nehézsége

Különösebben sportos fizikumot nem igényel, de 10 napon át folyamatosan mozgásban leszünk és könnyebb túrákra is számítani kell. Ennek tükrében minimális állóképesség és kalandvágy elengedhetetlen. Mind a szállások, mind a járművek tekintetében ár-érték arányban a legjobbat választottuk. Így biztosítva van az elvárható kényelem és minőség, hogy az aktív program során végig kipihentek legyünk.

A WanderWell túrák a jó ár-érték arányról ismertek, és ezt a jövőben is szeretnénk megőrizni. Ha nem utaztál még velünk, olvass bele a Facebook oldalunkra írt értékelésekbe:

Túravezetőd felkészült, általa Thaiföld igazi arcát ismerheted meg, nem csak azt amit az útikönyvek írnak.