Rövid összefoglalás

Ezen a hétvégén Szlovákia középső, kevésbé ismert és forgalmas, ugyanakkor igen látványos helyszíneire látogatunk el. Elsőként a Liptói-medence fölé bástyaként magasodó Kócs-hegység elképesztő körpanorámát nyújtó legmagasabb csúcsát hódítjuk meg. Másnap pedig a más túráinkról már jól ismert Nagy-Fátra keleti szegletében teszünk egy hosszabb körtúrát legelőkön és erdőkön át a Borisov és Ploská csúcsokra. Akár csak vissza szeretnél rázódni a túrázásba a több hónapos kényszerpihenő után, akár fel szeretnél készülni magasabb hegycsúcsokra és combosabb túrákra, ezek a túrák megadják mindkettőt!

Túra részletes leírása

• 1. nap 2020.07.25. szombat Nagy-Kócs

Korán reggel indulunk Budapestről és egy hozzávetőleg 4 órás utazást követően a Kócs-hegység nyugati lábánál fekvő Oláhdubovára érkezünk, ahonnan túránk is indul. Elhagyva a település házait egy erdészeti úton törünk előre, majd bevetjük magunkat a sűrű lucfenyvesbe és megkezdjük intenzív emelkedésünket. A szint közel kétharmadát leküzdve érkezünk meg a Stredná-fennsíkra. Ahogy túljutunk a tisztáson és folytatjuk kaptatónkat a csúcs felé, úgy veszi át fokozatosan az uralmat a törpefenyves. Felérve a Nagy-Kócs sziklás csúcsára szép idő esetén elképesztő körpanoráma fogad minket: többek között a Liptói-havasok és a Magas-Tátra csipkés bérceiben, valamint az Alacsony-Tátra tekintélyt parancsoló csúcsgerincében gyönyörködhetünk, előtérben a liptószentmiklósi víztározóval.

A csúcscsokik elfogyasztását és a fotók elkészítését követően a már ismert útvonalon
    visszaereszkedünk az Oláhdubován várakozó autókhoz. Rövid utazást követően érkezünk meg a Vág-folyó völgyében lévő szállásunkra. Az estét ismerkedéssel, beszélgetéssel töltjük ízletes szlovák falatok és jóféle sörök kíséretében.

Túra nehézsége: 9 km; menetidő: 6-7 óra; szintkülönbség: 900 m fel és le

Szállás: panzióban 2-3 ágyas szobákban
    Ellátás: önellátó

• 2. nap - 2020.07.26. vasárnap Borisov-csúcs

Bő félórás autózással érkezünk meg a Nagy-Fátra keleti lábánál fekvő Visná Revúca településre. A Ploská lapos csúcsáig kitartóan kaptatunk felfelé kezdetben erdei ösvényen, majd irtáson keresztül. A csúcsról, ami igazából egy széles tisztás, csodálatos panoráma nyílik a Nagy-Fátra magaslataira, köztük a következő célunkra, a Borisov csúcs és a tövében hívogató menedékházra. Leereszkedünk a menedékházhoz, majd a vállalkozó szelleműekkel egy nagy lendülettel fel is megyünk a felette magasodó Borisov-csúcsra. Aki inkább pihenne, az megvárhatja a többieket a menedékházban egy forró leves vagy egy hideg sör társaságában.

A menedékházban megebédelünk, miközben élvezhetjük a nyári napsütést és a pazar kilátást. A pihenő után egy másik útvonalon, a Lopusná-patak völgyén át ereszkedünk vissza az autókhoz. Gyors rendezkedést követően elindulunk Budapestre, ahová várhatóan az esti órákban érkezünk meg.