Rövid összefoglalás

Átlagos fizikummal teljesíthető, könnyű hétvégi kirándulás Ausztria hozzánk közel eső vidékeire. A híres Ötschergräben szurdokkal kezdjük túránkat, amit korábban Ausztria legszebb túraútvonalának választottak. Hidak és kapaszkodók segítenek leküzdeni a sziklákat, miközben mi csobogó vízesések mellett, vagy fölött gyönyörködhetünk a bámulatos látványban. Másnap a Rax-fennsíkon teszünk körtúrát, ahol szintén igencsak emlékezetes panorámában lehet részünk. Szállásunk remek elhelyezkedésű, háromcsillagos hotel lesz, ahol a csodás kilátás, bőséges és finom reggeli mellett medence is rendelkezésünkre áll majd.

Túra részletes leírása

• 1. nap 2020.08.08. Budapest - Wienerbuck - Ötschergraben - Hotel

Kora reggel indulunk Magyarországról. Nagyjából 4,5 órás utazást követően érkezünk meg Wienerbuckba, Ausztria egyik legnagyobb szurdokvölgyének bejáratához.

Wienerbuckba érkezésünket követően gyors készülődés után nekivágunk “Ausztria Grand Canyonjának“, ahol a meredek sziklafalak között a hegyi patak mentén túrázunk mesebeli tájon. Túránk során számos vízesést keresztezünk, melyek közül a leghíresebb a 80m magas Mirafall. Erlaufklause-ból vonattal megyünk vissza a kiindulóponthoz.

Túránk után visszaautózunk szállásunkra, ahol pár pohár jóféle osztrák sör mellett beszélgethetünk, ismerkedhetünk, vagy pihenhetünk a medencénél.

Túra nehézsége: nagyjából 10 km hosszú, 430 m szintemelkedéssel

Szállás: háromcsillagos hotelben, 2 személyes szobákban
    Ellátás: önellátó

• 2. nap 2020.08.09. vasárnap Hotel - Reichenau and der Rax - túrázás - Budapest

Rövid autózás után érkezünk meg a Rax lábához. Felvonóval gyorsan letudjuk a mintegy 1000 méteres szintkülönbséget a völgy és a Rax-fennsík között, ahol egy körtúrát fogunk tenni. Először a fennsík peremén vadvirágos-sziklás mezőkön, törpefenyveseken át vezet utunk, így folyamatosan csodálhatjuk a völgyre nyíló panorámát. Majd egy másik útvonalon, a szomszéd kopár, sziklás csúcsok mellett térünk vissza a felvonóállomáshoz. Érzékeny búcsút veszünk Ausztriától, és elindulunk haza. Budapestre a késő esti órákban érkezünk meg.