Rövid összefoglalás

Hétvégi túránk célpontja nem más, mint az igazi magashegyi élményeket kínáló 2 076 méter magas Schneeberg impozáns csúcsa. Bemelegítés gyanánt előtte azonban még teszünk egy túrát a Hohe Wand mészkőplatójának panoráma útján és persze nem hagyjuk ki szombat este a hamisítatlan osztrák menedékházi hangulatot sem.

A Bécsi-Alpokhoz tartozó Hohe Wand a magyar határtól legközelebb fekvő alpesi hegyvonulat, ami lényegében egy függőleges mészkőfallal körbevett erdővel borított fennsík. Valamennyi évszakban változatos programlehetőségeket kínál családoknak, hegyi sportok kedvelőinek kezdve a kirándulástól, a via ferrátázáson át egészen a siklóernyőzésig.

A Schneeberg az Alpok legkeletibb hegytömbje, ami már valódi magashegyi látványt és élményeket nyújt. A 2076 méter magas Klosterwappen élesen, mintegy 1500 méterre emelkedik ki a környező tájból. A csúcsra számos, különböző nehézségű útvonal vezet fel. Kitettségének köszönhetően a csúcsrégióban évszaktól függetlenül erősek a széláramlatok. Tiszta időben határtalan körpanoráma fogadja a csúcsmászókat.

Túra részletes leírása

• 1. nap - 2019.11.30. szombat Hohe Wand

6:00-kor találkozunk az XI. kerületi Őrmező P+R parkolóban. Rövid megállókkal a délelőtti órákban érkezünk meg a bécsiek és – a határhoz való közelsége miatt – a magyarok egyik legkedveltebb kirándulóhelyére, a Hohe Wand mészkőfennsíkjára. A másnapi csúcsmászásra felkészülendő, itt teszünk egy látványos, de nem megerőltető körtúrát jelzett turistaösvényeken, számos csodálatos panorámát nyújtó kilátóponttal. Kirándulásunk során érintjük a Große Kanzel 1 052 méteres csúcsát is, ahonnan szép időben akár a Rax-Alpok és a Schneeberg hegytömbje is felbukkan. A mészkőfennsík peremén vezető panoráma úton haladunk tovább a Luf vendégház irányába, ahová egy rövidebb ereszkedést, majd emelkedést követően érkezünk. Itt ízletes osztrák hegyi falatokkal feltöltjük energia raktárunkat, majd visszatérünk az autóinkhoz. Mielőtt azonban elhagynánk a fennsíkot, egy rövid kitérőt teszünk a Hohe Wand 120 méter magas sziklafala fölé kinyúló Skywalkkilátóhoz. Innen már egyenes út vezet a Schneeberg lábához, ahonnan egy bő órás emelkedéssel az esti órákban érkezünk meg hegyi szállásunkra. Az estét ismerkedéssel, beszélgetéssel, pihenéssel és persze finom ételek-italok társaságában ívással töltjük.

Túra nehézsége: 11 km; menetidő: 5 óra; összes emelkedés: 500 m fel és le

Szállás: menedékház

• 2. nap - 2019.12.01. vasárnap Schneeberg

Korai kelést és egy tartalmas reggelit követően összekészítjük felszerelésünket búcsút intve vendéglátóinknak elindulunk, hogy meghódítsuk az Alpok legkeletibb kétezresét. Utunk a hegytömb északi oldalában erdészeti úton és hangulatos ösvényeken vezet magas fenyőfák árnyékéban. Fokozatosan rákanyarodunk a hegytömb nyugati oldalára, s megkezdjük intenzív emelkedésünket a Fisherhüttéhez. Gyors szusszanást követően átsétálunk a Klosterwappen 2 076 méter magasan lévő csúcskeresztjéhez, ahonnan szép idő esetén elképesztő kilátás nyílik a környező hegyvonulatokra. A csúcscsokik elfogyasztását és a fotók elkészítését követően a már ismert útvonalon visszaereszkedünk az Edelweißhüttéhez. Itt finom ételek és italok társaságában ünnepelünk, majd visszaereszkedünk a sípálya mentén az autóinkhoz. Gyors rendezkedést követően elindulunk Budapestre, ahová várhatóan az esti órákban érkezünk meg.

Túra nehézsége: 15 km; menetidő: 8-9 óra; összes emelkedés: 860 m; összes ereszkedés: 1 200 m