Rövid összefoglalás

A Magas-Tátra legjavát válogattuk össze nektek egy pörgős & lazulós háromnapos téli túrába. Napközben a térdig érő hóban gázolunk fenyvesek között, majd a hegygerinceken elképesztő panorámában folytatjuk utunkat. A leglátványosabb túraútvonalak ezek, melyeket még hegymászótudás és felszerelés nélkül teljesíteni lehet. Zakopane méltán a Lengyel-Tátra kedvence. Túráink után téli mesevilág vár ránk, amit megspékelünk a lengyel gasztronómiával, esténként pedig egymás társaságába feledkezve, egy (vagy több) korsó sör mellett kártyázunk, szaunázunk, lazítunk.

Túra részletes leírása

• 1. nap - 2020.02.21. péntek Csorba és Poprádi-tó, majd Zakopane

Reggel 7 órakor indulunk Budapestről, majd a Magas-Tátra felé vesszük az irányt, ahol a déli órákban kezdjük könnyű túránkat a téli fenyvesekben. A (valószínűleg) befagyott Csorba-tótól vezet utunk a Poprádi-tóhoz, ahol a fölénk magasodó gerincek között gázolunk át a havon, majd egy forró tea társaságában a menedékház melegéből csodálhatjuk az utánozhatatlan téli tátrai hangulatot. Túránk végeztével folytatjuk utunkat Zakopane felé, ahova az esti órákban érkezünk. Zakopane nem véletlenül Lengyelország egyik legforgalmasabb turisztikai pontja. A kisváros a rá jellemző faépületekkel egy téli mesevilág, ahol az utcákon sétálva már ismerkedhetünk a lengyel gasztronómia remekeivel. Majd egy kellemes vacsora mellett és a kiváló lengyel sörök kíséretében folytatjuk az estét. Túra nehézsége: 9km, 300m szint

Szállás: szállóban 2-3 személyes szobákban
    Ellátás: önellátó

Szállásunkon a szobákhoz privát fürdőszoba tartozik, valamint van lehetőségünk este a túrák után szaunázni, biliárdozni, és egy privát bár is a rendelkezésünkre áll.

• 2. nap - 2020.02.22. szombat Öt-tó vidéke

Háromnapos utazásunk legszebb szakasza jön. Reggelit követően az Öt-tó vidékére túrázunk, ahol a fenyvesek után egy meredek kaptatót követően a Tátra közepében találjuk magunkat. Egy hamisítatlan magashegyi menedékházig vezet utunk, ahol a tavak mellett magasodó gerincek árnyékában fogyaszthatjuk el ebédünket. Körülöttünk gigászi hegyek, és hatalmas hótömeg. A tavak környékére hóba ugrálást, “vérre menő” hógolyócsatát és angyalkázást jósolnak a meteorológusok. Miután minőségi időt töltöttünk el a Magas-Tátra egyik legszebb téli útvonalán, visszatérünk Zakopaneba, hogy nyakunkba vegyük a lengyel éjszakát! Forralt sör, Zubrowka, Pierogi, Gołąbki és még sok más finomság várja, hogy a fárasztó túra után a társaságában pihenj. Túra nehézsége: 16km, 1000m szint fel és le

Szállás: szállóban 2-3 személyes szobákban
    Ellátás: reggeli

• 3. nap - 2020.02.23. vasárnap Morskie Oko

Nem is találhatnánk szebb lezárást 3 napos utazásunknak. Morskie Okohoz (Halastó) túrázunk, ami Zakopane egyik jelképe, és II. János Pál Pápa kedvelt helye volt. A tóhoz vezető út mérsékelten tartalmaz emelkedőket, könnyen elérhető. Oda és vissza is lehetőségünk van lovaskocsival menni. A tónál gyönyörű menedékházban tudunk ebédelni. Ezután búcsút veszünk a Tátrától, és elindulunk Budapestre, ahova a késő esti órákban érkezünk. Túra nehézsége: 18 km ( 9 oda, 9 vissza ), 400m szint fel és le, nagyjából 5 óra amin lovaskocsival lehet opcionálisan gyorsítani